Kulturlivets stemme. Et tidsskrift fra Creo.
Intervju 06.06.23
… men det viktigste i øvingslokalet er en helt alminnelig, gammel sofa.
Intervju 24.05.23
– Jeg kan være utrolig ineffektiv, sier jazzsaksofonist Harald Lassen.
Intervju 11.05.23
Hun vant Spellemann-komponistpris for sine Libanon-inspirerte komposisjoner. På veien dit var en slags frigjørelse fra klassisk musikk avgjørende.
Intervju 02.05.23
Musikernes prisvinner bedyrer at alle instrumenter er både like viktige og lite viktige.
Intervju 19.04.23
Jazztrommeslager Paal Nilssen-Love forteller om å bygge broer, møtet med en blind trommeslager i Etiopia, og hvorfor man aldri skal forvente å vinne.
Intervju 13.03.23
– Ha i hvert fall såpass ære at dere kommer personlig, tenkte jeg.
Intervju 06.03.23
Mange band lager seg sitt eget lille univers der de øver. Sløtface sprer seg utover hele landet etter behov.
Intervju 22.02.23
Musikken er folkemusikerens følgesvenn i livet. Felespillerens 13. album er kalt opp etter dette følget.
Intervju 15.02.23
Komponisten vil avmystifisere komponistrollen. I sitt siste verk har han tatt utgangspunkt i Darwins evolusjonsteori.
Intervju 08.02.23
Tradisjonelt brukes elektronika for å illustrere livet i havdypet. Ruth Wilhelmine Meyer og Solistkoret bruker stemmen.
Intervju 30.01.23
Tuva Hellum Marschhäuser trengte struktur. Derfor fikk hun en øveromskamerat som kunne jobbe på kvelden så hun selv måtte dra hjem.