Arkiv Artikkelarkiv for Martin Bergesen Alt trenger ikke være gøy: Dataspill er noe helt annet enn i 2013 De lagde spillforestilling etter skrekk-ulykke Råtten, gammel Playstation-grafikk er skummelt – og trendy En skildring av gamle nettsamfunn er et av årets mest betydningsfulle spill En god fest med gjengen i verdensrommet Vilde ble skuespiller i VR: – Jeg lå på gulvet og var dårlig i mange timer Her ser vi effekten kunstig intelligens kan ha på kreativt arbeid Hva vil kunstig intelligens gjøre med fortellerkunsten? Se mot dataspillene Dette teaterkompaniet fremfører kjente stykker i et populært dataspill Han er blant stadig flere lærere som bruker spill i undervisning Musikkspill var et kuriøst promoverktøy for store artister … Da Skatteetaten utforsket metaverset (uten hell) og andre trender fra spillåret 2022 Utnyttelse er en stor del av spillindustrien, skriver Martin Bergesen Spillfoto lurer nyhetsmedier og stilles ut på gallerier Dataspill var skeive fra dag én Bobleplast og pappesker er formidable som historiefortellere Døden i dataspill er dagligdags. Men hva kan spill si om slutten av et liv? Sånn ser det ut når Radiohead lager et spill som ikke er et spill (men som definitivt er et spill) Hvordan ble en million ord om arbeiderkamp, alkoholisme og kryptozoologi til en spillhit? I 2022 kommer dataspillene til skjermen din enten du vil eller ikke – som tv-serier «Vi insisterte på at spillene hadde verdi på lik linje med film eller bøker»