Kulturlivets stemme. Et tidsskrift fra Creo.
Kommentar 06.10.22
Regjeringen er litt lenger unna målet om 1% til kulturformål.
Kommentar 29.09.22
De fleste av oss er avhengige av raus bekreftelse, mens korrigerende tilbakemeldinger er krevende, både for avsender og mottager.
Kommentar 28.09.22
Oslo-Filharmonien vegrer seg fremdeles for å innrømme at de har spredt feilaktig informasjon, skriver Frøydis Ree Wekre.
Kommentar 16.09.22
Hverken Bylarm eller den nordiske musikkbransjen har tydeligvis bruk for Nordic Music Prize.
Kommentar 11.08.22
Kulturopplæring kan tilfredsstille barn og unges behov for trygghet, selvbekreftelse og fellesskap, skriver psykolog og musiker Jo Fougner Skaansar.
Kommentar 27.06.22
Kunstuttrykk har potensiale til å sette i sving sterke følelsesmessige opplevelser hos «åpne» mennesker, skriver musiker og psykolog Jo Fougner Skaansar.
Kommentar 15.06.22
I dansen snakker vi ofte om taus kunnskap. Så når danserne med kunnskapen forsvinner fra scenene, hva skjer da med feltet vårt, spør koreograf Un-Magritt Nordseth.
Kommentar 10.06.22
Tellefsen, tung hardrock og enerverende catwalk-musikk. Å vimse rundt i Nasjonalmuseets lyder er en opplevelse. Men hva er denne pipingen?
Kommentar 07.06.22
– Mozart var et vidunderbarn og et musikalsk geni, men han fikk også en god del drahjelp, skriver Tord Litleskare i Musikkontoret.
Kommentar 31.05.22
Creos nestleder Christine Thomassen svarer på kritikk fra Subjekt-redaksjonen.
Kulturlivet er en arena for ytringsfrihet, men hvordan debatterer vi ivaretagelse av denne friheten? Vi trenger et sterkere fokus på det som fremmer i tillegg til det som hemmer.